Post

Recenzja Audi A3 Sportback

Udostępnij Facebook Twitter

Całkowicie nowe A3 to ważny model dla Audi, ponieważ jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli tego producenta premium w Europie.

Ma również silnych konkurentów - zwłaszcza BMW serii 1 i Mercedes-Benz klasy A.

Audi, dostępne jako hatchback (Sportback) lub sedan, twierdzi, że czwarta generacja A3 (pierwsza została wprowadzona na rynek w 1996 roku) jest bardziej dynamiczna, zaawansowana technicznie i ostrzejsza niż kiedykolwiek wcześniej.

Dzieląc platformę MQB ze swoimi kuzynami z Grupy Volkswagen, najnowszym VW Golfem, Skodą Octavią i (wizualnie bardzo podobnym) SEAT-em Leonem, nowe A3 jest całkowicie nowe od podstaw i jest nieco dłuższe i szersze.

Pierwszą rzeczą, którą można zauważyć w nowym Sportback, który jest teraz dostępny tylko jako pięciodrzwiowy, jest to, że ma bardziej atletyczną postawę i wzmocnioną przez rzeźbienia boczne, podczas gdy przód jest zdominowany przez szeroką kratę o strukturze plastra miodu Audi "Singleframe".

Upmarket wnętrza zawsze były jednym z mocnych punktów Audi i choć A3 jest niewątpliwie atrakcyjny, niektóre z użytych materiałów nie są tak pluszowe, jak można by się spodziewać, zwłaszcza w dolnej części kabiny.

Dobra wiadomość dla fanów technologii jest taka, że nowa deska rozdzielcza zawiera nowy system infotainment, z centralnie zamontowanym 10,1-calowym wyświetlaczem dotykowym i 10,25-calowym wyświetlaczem cyfrowym kierowcy, plus opcjonalny wyświetlacz head-up.

Na szczęście Audi nie poszło minimalistyczną drogą nowego Golfa, więc można przynajmniej sterować klimatyzacją za pomocą fizycznych przycisków, ale poza tym prawie każda funkcja wymaga interakcji z ekranem dotykowym lub kierownicą.

Oczywiście, nie ma żadnych skarg na komfort, podczas gdy przestrzeń z tyłu jest lepiej, choć nadal nieco na ciasnej stronie dla większych pasażerów. Pojemność bagażnika wynosi 380 litrów (w przybliżeniu porównywalna z rywalami), rozszerzając się do 1200 litrów po złożeniu tylnych siedzeń 60:40.

Zakres Audi A3 zaczyna się od 23,875 funtów, a wybór silników jest między dwoma benzynowymi, diesel, plus plug-in hybrid model.

Naszym samochodem testowym było A3 Sportback 35 TFSI w wykończeniu S line. Na papierze, 1,5-litrowy turbo benzyna produkuje 148 KM, co pozwala mu osiągnąć 0-62mph w 8,4 sekundy, podczas gdy oszczędność paliwa jest 45,6 mpg i emisji 142g/km. Dla przypomnienia, przytoczone MPG jest całkiem osiągalne.

Skojarzony z elegancką sześciobiegową manualną skrzynią biegów, silnik ten będzie prawdopodobnie najbardziej popularną opcją (dobra równowaga między wydajnością i oszczędnością), ale jeśli pokryć duże mile, a następnie 2,0-litrowy diesel może mieć więcej sensu z jego 61.4mpg potencjału.

A3 Sportback jest dostępne w pięciu wersjach wyposażenia, od Technik do Vorsprung. Wszystkie modele są bogato wyposażone, nawet model podstawowy posiada 10,1-calowy ekran dotykowy, system autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB), tylne czujniki parkowania, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i reflektory LED.

Na drodze, A3 35 TFSI jest wyrafinowanym i zrelaksowanym kierowcą. Nie jest to hot hatch, ale moc jest płynna i wystarczająca do codziennej jazdy.

Przyczepność z przodu jest duża, auto jest opanowane, a przechyły nadwozia na szybszych zakrętach są minimalne. Jakość jazdy jest imponująca, choć po stronie twardości, a lekki układ kierowniczy i dobra widoczność ułatwiają manewrowanie.

Oczywiście, kierowca ma również kontrolę nad ekonomią, jazdą i reakcją silnika za pomocą standardowych trybów jazdy (Auto, Comfort, Dynamic, Efficiency i Individual).

Jedynym problemem dla nas jest to, że A3 wydaje się stracił trochę ze swojego czynnika "wow", jak luka między nim a Golfem szczególnie coraz węższy każdej generacji, podczas gdy walka z jego rywali BMW i Mercedes-Benz jest teraz bardziej w dół do odwołania się do odznaki.

Werdykt: Całkowicie nowe Audi A3 Sportback jest aktem klasy. Ma ostrą stylistykę i może się pochwalić doskonałą jakością wykonania, jest dobrze wyposażone, posiada najnowsze technologie informacyjno-rozrywkowe i bezpieczeństwa oraz oferuje przyjemne wrażenia z jazdy.

Audi UK