Post

Tow and Go - wszystko, co musisz wiedzieć

Share
  • Facebook
  • Twitter

W 2022 roku wakacje staną się bardziej popularne niż kiedykolwiek, dlatego Toyota przygotowała poniższe wskazówki dla wszystkich, którzy planują holowanie przyczepy kempingowej lub przyczepy...

Czy Twój samochód jest dopuszczony do holowania? Maksymalną zdolność holowniczą Twojego pojazdu można obliczyć odejmując masę całkowitą pojazdu (podaną na naklejce znamionowej umieszczonej na ramie drzwi) od masy przyczepy kempingowej lub ciężaru przyczepy. Orientacyjnie, jeśli masa przyczepy kempingowej wynosi do 85% masy własnej samochodu, można ją łatwo holować. Jeśli wynosi ona od 85 do 100 procent masy własnej, zaleca się, aby kierowca miał duże doświadczenie w holowaniu.

Czy posiadasz uprawnienia do holowania? Ważne jest również, aby wiedzieć, czy posiadasz uprawnienia do holowania. Zależy to od daty zdania egzaminu na prawo jazdy, wagi samochodu i tego, co się holuje. Aktualne przepisy i ograniczenia obowiązujące w Wielkiej Brytanii można znaleźć tutaj.

Czy Twoja przyczepa lub przyczepa kempingowa jest zdatna do jazdy? Powinieneś regularnie sprawdzać hamulce, opony i światła przyczepy kempingowej lub przyczepy, tak samo jak samochodu. Jest to szczególnie ważne, ponieważ pojazdy te często stoją nieużywane przez długi czas. Dobrym pomysłem jest regularne odbywanie krótkich podróży z przyczepą, aby sprawdzić, czy wszystko działa płynnie, aby zapobiec zatarciu hamulców i aby upewnić się, że ciężar ciągniętego pojazdu nie jest umieszczany na tej samej części opon, gdy jest on zaparkowany.

Masa własna Masa własna to maksymalne obciążenie pionowe, które może być wywierane na hak holowniczy przez przyczepę lub przyczepę kempingową (dotyczy to również bagażników rowerowych mocowanych na haku holowniczym). Do sprawdzenia tego parametru można użyć miernika masy własnej, który jest dostępny u większości sprzedawców przyczep kempingowych lub na stronach internetowych.

Rutyna Dobrą praktyką jest przestrzeganie ustalonej rutyny podczas zaczepiania i odczepiania przyczepy lub przyczepy kempingowej, na przykład: zaczepić hak holowniczy, podłączyć linkę zabezpieczającą, podłączyć kabel elektryczny, zwolnić hamulec ręczny przyczepy. Zmniejsza to prawdopodobieństwo, że zapomnisz o którymś z etapów procesu.

Przed wyruszeniem w drogę należy sprawdzićprzewód elektryczny i poprosić inną osobę, aby stanęła obok przyczepy i sprawdziła, czy światła hamowania, kierunkowskazy i światła awaryjne działają prawidłowo. Należy również sprawdzić i ponownie sprawdzić linkę zabezpieczającą, ponieważ w przypadku odczepienia się haka holowniczego zapobiega ona potencjalnemu stoczeniu się holowanego pojazdu i spowodowaniu wypadku.

Dodatkowe tablice rejestracyjne Jest to wymóg prawny, aby tablica rejestracyjna przyczepy pasowała do tablicy znajdującej się na pojeździe holującym.

Kluczowe dokumenty Ważne jest, aby wiedzieć, czy ubezpieczenie na wypadek awarii obejmuje wszystkie holowane pojazdy. Podczas podróży należy mieć pod ręką odpowiednie dokumenty.

Przedłużone lusterka holownicze Holowanie czegokolwiek za samochodem spowoduje zwiększenie martwego pola widzenia z tyłu pojazdu. Korzystanie z przedłużonych lusterek drzwiowych może poprawić widoczność.

Holowanie tonie tylko zwykłe holowanie Holowanie nie jest prostą umiejętnością prowadzenia pojazdu, musisz być w stanie poradzić sobie z dodatkowym ciężarem i większą długością, zwłaszcza podczas skręcania i cofania. Jeśli jesteś początkujący w holowaniu lub chcesz udoskonalić swoje umiejętności, skorzystaj z porad i szkoleń ekspertów.

Na wszelki wypadek Zabierz zapas wody, paszy i paszy objętościowej na wypadek awarii lub opóźnień. Uważaj, jeśli ładujesz je z przodu przyczepy, aby nie przekroczyć dopuszczalnej masy własnej.

Dbaj o bezpieczeństwo konia Na autostradzie lub głównej drodze A nie rozładowuj konia, chyba że policja lub agencje wydadzą na to pozwolenie. Jeśli holujesz przyczepy z żywymi zwierzętami, takimi jak konie, oto kilka wskazówek od British Horse Society (BHS).

Załadunek Jeśli podróżujesz z jednym koniem, załaduj go po prawej stronie przyczepy; z dwoma końmi, cięższy powinien być po prawej stronie.