Post

Recenzja Toyoty Yaris Cross

Share
  • Facebook
  • Twitter

Testujemy grubą, crossoverową wersję paliwooszczędnego Yarisa Toyoty...

Od dziecka wmawia się nam, że praktyka czyni mistrza. Nauczyliśmy się, że nic nie można osiągnąć ani poprawić bez ciężkiej pracy i powtarzania. Jak powiedział kiedyś wielki golfista, Gary Player: "Im ciężej ćwiczę, tym więcej mam szczęścia".

Wszystkie firmy produkcyjne i techniczne skupiają się na jednym aspekcie swojej ogólnej działalności, dzięki czemu stają się ekspertami i zyskują pewną reputację, która przyciąga klientów, którzy mają zaufanie do ich produktów i usług.

Nie inaczej jest w przypadku firm samochodowych. Na przykład, samochody Porsche są dynamiczne w prowadzeniu i charakteryzują się najwyższą jakością wykonania, podczas gdy Skody są przestronne i zapewniają świetny stosunek jakości do ceny.

Toyota jest znana z wielu rzeczy - a technologia hybrydowa jest tam na pierwszym miejscu. Japoński gigant jako pierwszy wprowadził na rynek model łączący napęd benzynowy i elektryczny - Prius w 2000 roku (debiut w Wielkiej Brytanii). Co więcej, potrafił wykorzystać zdobytą przez lata wiedzę i doświadczenie, aby stale udoskonalać ten system i stosować go w coraz szerszej gamie modeli.

Cieszący się dużym powodzeniem supermini Yaris od czasu ostatniej dużej aktualizacji w 2020 r. stał się samochodem wyłącznie hybrydowym, łączącym 1,5-litrowy, trzycylindrowy silnik benzynowy z niewielkim akumulatorem i silnikiem elektrycznym.

Teraz, aby konkurować w popularnym obecnie sektorze małych SUV-ów, Toyota wprowadziła na rynek Yaris Cross, który ma to samo podwozie i układ napędowy, ale jeździ wyżej i ma wygląd off-roadera.

Silnik elektryczny produkuje do 79 KM, a maksymalna moc dla benzyny i elektrycznego w połączeniu wynosi 116 KM. Skrzynia biegów to automatyczna przekładnia bezstopniowa (CVT), a napęd przekazywany jest na przednie koła.

W odpowiednim czasie pojawi się opcja napędu na cztery koła, ale za tę korzyść trzeba będzie zapłacić dodatkowe 2,360 funtów. Gama oferuje pięć poziomów wykończenia i wyposażenia - Icon, Design, Excel, Dynamic i Premiere edition.

Jednak nawet bazowy Icon ma bezkluczykowe wejście, Apple CarPlay, 16-calowe felgi, tylną kamerę, klimatyzację i adaptacyjny tempomat.

Mój samochód testowy przyszedł w Design trim z ceną biletu 24,140 funtów i dodał oświetlenie LED, 20:40:20 składane fotele i 17-calowe stopy, choć nieco większy ekran infotainment 9,0 cala (zwykle 8,0 cala) był dodatkowy 500 funtów.

Yaris Cross wygląda elegancko, a nadwozie może poszczycić się typowymi dla innych małych SUV-ów poszerzeniami nadkoli z czarnego plastiku i podwyższoną wysokością. Jeśli w ogóle, to jest to bardziej dziecięce RAV4 niż duży Yaris.

Wnętrze jest zasadniczo takie samo jak w nowym Yarisie hatchback, co oznacza, że jest przejrzyste, funkcjonalne, nowoczesne i wyposażone w najnowsze technologie.

Przestrzeń z tyłu jest całkiem niezła dla dwóch osób z przeciętną przestrzenią na kolana, ale dla trzech dorosłych osób byłaby zbyt duża. Bagażnik jest pojemny - 397 litrów (po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta do 1097 litrów). Podwyższona i płaska podłoga jest dostępna w wyższych poziomach wykończenia.

Jak ta najnowocześniejsza technologia hybrydowa sprawdza się na drodze? Czy działa płynnie i czy zapewnia przyzwoite zużycie paliwa?

Cóż, inteligentny układ elektroniczny sprawia, że Yaris do prędkości 30 mph porusza się wyłącznie na napędzie elektrycznym, dopóki nie wyczerpie się akumulator lub nie będzie potrzebne dodatkowe przyspieszenie. Wtedy przechodzi na napęd hybrydowy, a zmiana jest bezproblemowa. Hałas silnika jest wytłumiony, a przekładnia CVT działa dobrze, o ile nie wciskasz pedału gazu, co powoduje wzrost obrotów.

Wyświetlacz na desce rozdzielczej informuje o ilości jazdy na napędzie elektrycznym oraz o stanie baterii. Zauważyłem, że zachęca to do łagodniejszego stylu jazdy, co może tylko korzystnie wpłynąć na ekonomię.

W rzeczywistości, pomimo oficjalnie podanego zużycia paliwa na poziomie 55-60 mil na godzinę, udało mi się uzyskać wskazaną wartość 70 mil na godzinę na konkretnym, zróżnicowanym odcinku bez większych problemów. Imponujące. Prowadzenie jest całkiem dobre, a układ kierowniczy jest ostry, choć niektórzy mogą uznać, że jazda jest po stronie twardości.

Ogólnie rzecz biorąc, byłoby źle, aby nazwać to dynamiczna jazda, ale wtedy to nie jest przeznaczony do tego. Kup niesamowity GR Yaris, jeśli chcesz poważnej zabawy.

Tak więc, zadanie wykonane dla odważnego, przestronnego nowego Yarisa Cross, który sprawdza się jako dobrej jakości, paliwooszczędny samochód do dojeżdżania do pracy lub mały samochód rodzinny.

Test Fakty

  • Toyota Yaris Cross 1.5 VVT-i Design
  • Nadwozie: Pięciodrzwiowy SUV
  • Silnik: 1,0 litra, trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy / hybryda elektryczna
  • Moc: 115 KM
  • Moment obrotowy: 120 Nm
  • Prędkość maksymalna: 105 mph
  • Przyspieszenie: 0-60 mph w 11,2 sek.
  • WLTP mpg: 54,3 do 64,1 mpg
  • Emisja CO2: 102 g/km
  • Zakres cenowy od £22,515

Toyota UK