Post

Futurystyczny dostawczy bot bez kierowcy wkracza na brytyjskie drogi

Udostępnij Facebook Twitter

Elektryczny pojazd, który potrafi sam się prowadzić, ma odmienić branżę dostaw paczek.

Najnowocześniejszy Kar-go jest pierwszym w Wielkiej Brytanii autonomicznym robotem dostawczym. Zbudowany przez Academy of Robotics, wykorzystuje sztuczną inteligencję i specjalnie opracowany system zarządzania paczkami, aby zapewnić bezkontaktową dostawę.

Dzięki unikalnemu systemowi wizyjnemu jest w stanie dostarczać przesyłki zarówno do centrów miast, jak i na tereny podmiejskie i wiejskie.

Ten typ elektrycznego robota dostawczego, który na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać 60 mil, czyli więcej niż wynosi średnia dzienna trasa dostawy, może znacznie zmniejszyć wpływ dostaw paczek na środowisko.

Podczas pierwszej, przełomowej podróży, maszyna z powodzeniem przetransportowała materiały medyczne z apteki do domu opieki w Hounslow, w Wielkim Londynie.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, na pokładzie Kar-go znajdował się kierowca, który w każdej chwili mógł przejąć stery, a dodatkową warstwę bezpieczeństwa zapewniało pobliskie centrum dowodzenia.

Udana dostawa pokazuje, w jaki sposób pojazdy bez kierowcy mogą ostatecznie stać się powszechnym miejscem na ulicach, dostarczając paczki w całej Wielkiej Brytanii.

"Pierwsze dostawy Kar-go stanowią kluczowy kamień milowy dla szeroko pojętej branży motoryzacyjnej" - powiedział William Sachiti, założyciel Academy of Robotics.

"Ściśle współpracowaliśmy z DfT's Centre for Connected and Autonomous Vehicles (CCAV), BSI, TFL i naszymi partnerami w Eurovia UK, aby zapewnić, że bezpieczeństwo jest w centrum wszystkiego, co robimy i jesteśmy wdzięczni za wsparcie, które otrzymaliśmy.

"To, co czyni Kar-go magicznym dla mnie, to fakt, że zastosowaliśmy sztuczną inteligencję i robotykę w użyteczny i dobry sposób.

Kar-go został zaprojektowany jako ekologiczna alternatywa dla samochodów dostawczych z silnikiem diesla, która umożliwi firmom logistycznym i sprzedawcom detalicznym utrzymanie kosztów dostawy na niskim poziomie, zapewniając jednocześnie wygodniejsze doświadczenie klienta dzięki dostawie na żądanie.

Skupia się on na małych paczkach w pudełkach po butach, gdzie koszty dostawy, które mogą stanowić jedną trzecią wartości koszyka, wywierają coraz większą presję na marże zarówno dla detalistów, jak i firm logistycznych.

Pojazd będzie w stanie samodzielnie dojechać do i z adresu nadawcy i odbiorcy oraz autonomicznie przekazać przesyłkę za pomocą robotów pokładowych.

Począwszy od dostaw półautonomicznych, poziom autonomii będzie stopniowo zwiększany.

Z poziomu Command Hub, Academy of Robotics ma natychmiastowy, bezpieczny dostęp do zdalnego monitorowania i nadzoru nad pojazdem w trybie autonomicznym.

Wszystkie elementy działania pojazdu, od kamer po logi oprogramowania i pozycję pojazdu, mogą być monitorowane i kontrolowane zdalnie.

Kar-go wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) do samodzielnej nawigacji i wykonywania wielu swoich funkcji, przy czym specjalistyczna forma AI została opracowana i opatentowana w Wielkiej Brytanii przez Academy of Robotics.

Wykorzystuje ona algorytmy oparte na ewolucji, które mogą się uczyć i "samooptymalizować" w czasie rzeczywistym, aby podejmować najlepsze decyzje i zapewnić istnienie wielu warstw bezpieczeństwa w razie awarii.

Academy of Robotics otrzymała dofinansowanie z UK Research and Innovation w ramach rządowej nowoczesnej strategii przemysłowej, aby pomóc w rozwinięciu swojej technologii i przed końcem roku rozpocznie organizację kolejnych dostaw w Londynie i okolicach.

Firma ściśle współpracuje z Eurovia UK, która utrzymuje i ulepsza znaczną część brytyjskiej sieci drogowej, aby sprawdzić, w jaki sposób technologia ta może być również wykorzystana do poprawy monitorowania i zarządzania naszymi drogami.

Według raportu DfT "Road to Zero", 33 procent emisji tlenku azotu z transportu drogowego pochodziło z samochodów dostawczych, a emisje z samochodów osobowych i dostawczych są podobno przyczyną około 10 000 przedwczesnych zgonów rocznie.

Te pierwsze autonomiczne dostawy drogowe są następstwem wielu lat zbierania danych i testowania przy użyciu symulatorów, rzeczywistych środowisk i prób technologii na żywo w lokalizacjach wiejskich w całej Wielkiej Brytanii.

Debiut na brytyjskich drogach został z zadowoleniem przyjęty przez Departament Transportu.

Minister transportu Rachel Maclean powiedziała: "Autonomiczne pojazdy dostawcze, takie jak Kar-go, mogą zaoferować bezpieczniejsze i szybsze dostawy materiałów medycznych do tych, którzy najbardziej ich potrzebują.

"Wielka Brytania jest dobrze przygotowana jako supermocarstwo naukowe do przewodzenia światu w tej dziedzinie i jestem zachwycona, że mogę wspierać projekty, które napędzają zielone innowacje, promują czystą przyszłość transportu i pomagają gospodarce".