Post

Recenzja Fiata 500 Electric

Share
  • Facebook
  • Twitter

Można śmiało powiedzieć, że całkowicie nowy, całkowicie elektryczny Fiat 500 jest jednym z najsłodszych i najbardziej uroczych samochodów elektrycznych na rynku.

Walczy z takimi modelami jak Honda E i MINI Electric w kategorii samochodów miejskich o zerowej emisji, jest dostępny jako hatchback lub kabriolet i jest dostępny w konkurencyjnej cenie od 20,995 do 30,995 funtów (po uwzględnieniu dotacji rządu brytyjskiego w wysokości 2,500 funtów).

Model podstawowy jest wyposażony w małą baterię o mocy 24 kW i "miejskim zasięgu" do 115 mil, podczas gdy inne wersje otrzymują większy pakiet baterii o mocy 42 kW "długiego zasięgu", zdolny do pokonania do 199 mil.

Co równie ważne, Fiat 500 o mocy 42 kW ma znacznie większy zasięg niż jego czołowi rywale, a jednocześnie jest bardzo porównywalny cenowo (od 25 995 funtów).

Model 500 dorósł pod wieloma względami, ponieważ nie tylko jest wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne, ale jest również nieco większy, a jego stylistyka retro pozostaje wierna dwóm pierwszym generacjom tego kultowego samochodu dla ludu.

Silnik elektryczny połączony z baterią 42kWh generuje moc 118KM (95KM w mniejszym modelu 24kW), a przyspieszenie od 0-62mph wynosi 9 sekund (9.5sec dla modelu 24kW).

Nowa 500-tka nie jest już tak mała, jak była, rośnie w każdym kierunku, ale nadal jest bezsprzecznie "cinquecento" z kilkoma sprytnymi, nowoczesnymi akcentami wewnątrz i na zewnątrz.

Być może największa zmiana zaszła w kabinie, gdzie z przodu jest bardziej przestronnie, a wygląd jest minimalistyczny. Przed kierowcą znajduje się duży wyświetlacz cyfrowy, natomiast konsola środkowa jest zdominowana przez 10,25-calowy ekran dotykowy.

Z tyłu jest nieco więcej miejsca, ale nadal jest to przestrzeń odpowiednia tylko dla małych osób, podczas gdy bagażnik nadal ma pojemność 185 litrów (po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta do 550 litrów).

Bezpieczeństwo również stanowi krok naprzód, z autonomicznym hamowaniem awaryjnym, utrzymaniem pasa ruchu i rozpoznawaniem znaków drogowych w standardzie, z takimi udogodnieniami jak monitorowanie martwego pola i adaptacyjny tempomat dostępne w wyższej klasie.

Kabina 500 jest wygodna, a pozycja za kierownicą jest dość wysoka. Osobiście wolałbym niższą opcję, ale domyślam się, że pod spodem znajduje się pakiet akumulatorów, który niweczy tę koncepcję. Jedyną moją bolączką był brak miejsca, w którym mógłbym wygodnie oprzeć lewą stopę.

Na drodze jest gładki i wyrafinowany, jak większość samochodów elektrycznych, i można łatwo wybrać poziom regeneracji hamowania (ładowanie w ruchu), które wolisz.

Przyspieszenie ze startu stojącego jest raczej szybkie niż superszybkie, ale wciąż wystarczające, aby z łatwością wygrać Grand Prix na światłach.

Fiat 500 EV jest idealny do jazdy po mieście i dobrze trzyma się również na szybszych, krętych drogach, ale nie ma takiego gokartowego prowadzenia, jak na przykład MINI Electric.

Ta dodatkowa wysokość oznacza, że nie jest tak opanowany w bardziej wymagających zakrętach, ale nadal jest to samochód łatwy i przyjemny w prowadzeniu.

Jak można się spodziewać w samochodzie miejskim, układ kierowniczy jest lekki, a promień skrętu wąski, choć widoczność nie jest najlepsza w swojej klasie. Na szczęście tylne czujniki parkowania są w standardzie, a najwyższe wersje wyposażeniowe otrzymują kamerę cofania, która zapewnia widok z lotu ptaka na manewrujący samochód.

Możesz wypróbować różne tryby jazdy, ale ostatecznie Twój wybór będzie zależał od siły Twojego wewnętrznego Sknerusa i od tego, czy wyciśnięcie jak największej ilości kilometrów jest ważniejsze od dynamiki jazdy. Na koniec dnia, istnieje szczęśliwy środek.

Wreszcie, Fiat 500 EV może być ładowany od 0-80% w bardzo szanowany 45 minut przy użyciu 50kW szybkiej ładowarki, lub przez noc w domu.

Werdykt:Kultowy Fiat 500 został na nowo zaprojektowany dla ery zeroemisyjnej. Nie tylko przyciąga wzrok, ale również zapewnia przyjemną, komfortową i bezpieczną jazdę za przystępną cenę.

Fiat UK