Post

Przegląd Volkswagen Golf

Udostępnij Facebook Twitter

Testujemy na drodze całkowicie nowego Volkswagena Golfa - prawdopodobnie najbardziej znaczącą premierę 2020 roku pod względem sprzedaży....

Po 45 latach i ponad 35 milionach wyprodukowanych egzemplarzy, ósma generacja VW Golfa jest najnowszym wcieleniem legendy.

Podejmując walkę z takimi modelami jak Ford Focus, Seat Leon, Kia Ceed, BMW serii 1 i Mercedes-Benz klasy A w gorąco rywalizującym sektorze rodzinnych hatchbacków, jest elegancką ewolucją odchodzącego modelu, który wciąż zdołał być drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Wielkiej Brytanii w 2019 roku.

Co równie ważne dla niektórych, dostępne są również stosy nowych technologii cyfrowych, w tym sterowanie aktywowane głosem, które pozwala zarządzać całą gamą funkcji bez dotykania przycisku.

Początkowo dostępny w trzech poziomach wykończenia (Life, Style i R-Line), oferuje wybór silników benzynowych (z opcją łagodnej hybrydy) i wysokoprężnych, a także wersję hybrydową plug-in.

Niższy i smuklejszy od swojego poprzednika, jego smukłe reflektory LED i skromny grill nadają mu nieco bardziej wredny wygląd z przodu, ale poza tym ten znajomy profil jest taki sam.

Nowy Golf jest o wiele bardziej rewolucyjny wewnątrz, gdzie konwencjonalna deska rozdzielcza została zastąpiona nowoczesnym, minimalistycznym wyglądem.

Na początek mamy dwa duże ekrany - 10-calowy centralny system informacyjno-rozrywkowy, wyposażony w konfigurowalny wyświetlacz, z Android Auto i Apple CarPlay w standardzie, oraz 10,25-calowy cyfrowy panel wskaźników przed kierowcą (standard w całej gamie).

Co bardziej kontrowersyjne, praktycznie wszystkie tradycyjne przełączniki zostały zastąpione przez powierzchnie wrażliwe na dotyk. I tak, na przykład, temperaturę reguluje się przesuwając palcem po panelu u podstawy głównego wyświetlacza.

Golf Mark 8 ma dłuższy rozstaw osi, co przekłada się na więcej miejsca we wnętrzu. Pasażerowie tylnych siedzeń jeszcze nigdy nie mieli tak dobrze, a przestrzeń bagażowa wynosi 380 litrów przy podniesionych siedzeniach i 1 237 litrów przy opuszczonych.

Jednak w kabinie jest o kilka za dużo twardych powierzchni jak na samochód, który zawsze był bardziej premium niż jego rywale z nadwoziem typu hatchback.

W cenie od 23 300 funtów nowy Golf jest dobrze wyposażony, a samochody klasy podstawowej Life otrzymują 16-calowe felgi aluminiowe, a także reflektory LED, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz automatyczną klimatyzację. Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB), adaptacyjny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych i system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu.

Szeroki wybór silników obejmuje benzynowe o pojemności 1,0 i 1,5 litra, 2,0-litrowe diesle oraz hybrydę typu plug-in (GTE), która rozwija moc 242 KM dzięki 1,4-litrowemu silnikowi benzynowemu TSI i silnikowi elektrycznemu.

Trzy wersje silników benzynowych typu mild-hybrid noszą nazwę eTSI. Wszystkie one wykorzystują mały silnik elektryczny i pakiet akumulatorów, aby wzmocnić swoje konwencjonalne silniki i poprawić zużycie paliwa.

Testowaliśmy mniejszy z 2,0-litrowych diesli (113 KM) w podstawowej wersji wyposażenia Life, i z czasem 0-62 mph 10,2 sekundy i prędkością maksymalną 126 mph, nie jest to żaden problem.

Oszczędność paliwa do 68,8 mpg jest twierdził (55-60 mpg jest osiągalne w codziennej jeździe) i z emisji CO2 tak niskie, jak 108g / km, to jest imponujące na papierze.

Dobrą wiadomością jest to, że wydaje się szybszy niż sugerują statystyki i nie brakuje mu grunt.

Przy takiej ekonomiczności, diesel ma sens, jeśli jeździsz dużo po autostradach. W przeciwnym razie, super wydajny model benzynowy o pojemności 1,5 litra (128 KM) będzie w sam raz.

To wstyd, że diesle zostały zdemonizowane, ponieważ dzisiejsza generacja jest czystsza, bardziej ekonomiczna i wyrafinowana niż kiedykolwiek, a Golf jest tego najlepszym przykładem.

Gdybyśmy mieli wybór, zawsze wybralibyśmy siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów DSG, ale sześciobiegowa manualna skrzynia w naszym samochodzie była dobrze dopasowana, a jej działanie było płynne i krótkie.

Układ kierowniczy jest ostry, a jakość jazdy jest twarda, ale dobra. Niezależnie od tego, czy szukasz samochodu do jazdy po autostradzie, oszczędnego samochodu do dojeżdżania do pracy czy praktycznego samochodu codziennego użytku, Golf spełnia wszystkie wymagania. Jest również zaskakująco rozrywkowy, gdy jest popychany.

Naszą jedyną bolączką jest toporny ekran dotykowy. Tak, projekt jest czysty, ale te systemy działają najlepiej z przyciskami skrótów poniżej.

Zamiast tego mamy suwaki sterowane gestami do regulacji klimatyzacji, na przykład, które mogą być również uruchamiane podczas dostępu do ekranu dotykowego dla wielu innych podstawowych funkcji.

Co do funkcji asystenta głosowego "Hello Volkswagen"... jak zawsze w przypadku tych systemów, jest to hit i miss. Daj mi Google's Android Automotive (jak zamontowany do Polestar 2, każdy dzień).

Podsumowując, cyfrowy interfejs Golfa wygląda fajnie, ale użyteczność (i być może bezpieczeństwo) została naruszona.

Werdykt: Całkowicie nowy Volkswagen Golf jest bardziej wyrafinowany, przestronny i połączony niż kiedykolwiek. Dodaj doskonałą oszczędność paliwa i poważne odwołania odznaki, a to ma sukces napisany nad nim. Upewnij się tylko, że przed wyjazdem z salonu otrzymasz lekcję mistrzowską z obsługi systemu inforozrywki.

Volkswagen UK