Post

Kamień milowy Wielkiej Brytanii dla pojazdów elektrycznych w 2021 r.

 

Pomimo wszystkich wyzwań związanych z pandemią, rok 2021 był przełomowy, jeśli chodzi o sprzedaż pojazdów elektrycznych na baterie, z dwukrotnie większą liczbą sprzedanych w zeszłym roku w porównaniu do 2019 r., a łącznie ponad 200 000 zarejestrowanych od 2010 r.

Przeprowadzona przez RAC analiza nowych danych ze Stowarzyszenia Producentów i Handlowców Samochodów (SMMT) pokazuje, że w samym grudniu zarejestrowano więcej pojazdów o zerowej emisji niż kiedykolwiek w jednym miesiącu - 21 914.

W sumie w 2021 r. sprzedano 108 205 pojazdów akumulatorowo-elektrycznych, co czyni je bardziej popularnymi niż modele hybrydowe typu plug-in (66 879 rejestracji) i tylko nieco mniej popularnymi niż konwencjonalne hybrydy (110 087 rejestracji) - chociaż wszystkie zelektryfikowane typy pojazdów nadal odnotowywały rekordowo wysoką sprzedaż w 2021 r. w porównaniu z poprzednimi latami.

Choć startujemy z niższej bazy, wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych jest imponujący - 6,6% wszystkich nowych pojazdów zarejestrowanych w 2021 r. to pojazdy o zerowej emisji, w porównaniu z zaledwie 1,6% w 2019 r. i 0,7% w 2018 r. Oznacza to, że coraz na jedną piątą wszystkich samochodów zarejestrowanych w ubiegłym roku (17,5%) były zdolne do zerowej emisji - w górę z zaledwie 7,4% w 2019 roku.

"Koniec nieoczekiwanego i, z perspektywy branży motoryzacyjnej niechcianego 2021 roku, zobaczył rekordową sprzedaż pojazdów akumulatorowo-elektrycznych, dostarczając dowodów na to, że od niewielkich początków, rozmach nabiera teraz tempa" - powiedział rzecznik RAC data insight Rod Dennis.

"Przed nami długa droga, z zaledwie niewielkim ułamkiem całkowitych 31,2 mln samochodów na brytyjskich drogach w pełni zeroemisyjnych, ale kierunek staje się jasny.

Widok większej liczby pojazdów elektrycznych na naszych drogach, z których wiele posiada tablice rejestracyjne z nowym "znakiem towarowym" - zielonym błyskiem, może sprawić, że kierowcy, którzy rozważają zmianę samochodu, zaczną zastanawiać się, czy "jazda na prąd" ma dla nich sens.

"Kwestie dotyczące infrastruktury ładowania na bok, to zimna twarda ekonomia zakupu lub leasingu samochodu, który może jeszcze trzymać je z powrotem z czystych samochodów elektrycznych nadal polecenia premii cena listy w stosunku do ich odpowiedników benzyny i oleju napędowego." 

Więcej ciekawostek na: http://shine4car.pl