Post

Emisje marcowe osiągnęły najniższy poziom

Udostępnij Facebook Twitter

Marzec jest tradycyjnie największym miesiącem w roku, jeśli chodzi o sprzedaż samochodów, ponieważ wtedy pojawiają się numery rejestracyjne z bieżącego roku.

W marcu 2011 roku ogłoszono budżet George'a Osborne'a, a wraz z nim nieuniknione cięcia wydatków, obniżki zasiłków i podwyżki podatków, mające na celu zmniejszenie deficytu budżetowego. Pomimo obniżenia opłaty paliwowej o 1 pens, wielu kierowców skarżyło się, że nie odczuło korzyści z powodu wzrostu cen hurtowych paliw.

W związku z obecną sytuacją gospodarczą nie jest zaskoczeniem, że w marcu 2011 roku odnotowano spadek sprzedaży o 7,9% w porównaniu z tym okresem w roku ubiegłym, przy czym zarejestrowano 366 101 nowych samochodów z rejestracją 11 tablic rejestracyjnych. Mimo tego spadku sprzedaż była lepsza niż oczekiwano i w rzeczywistości wzrosła o 5,9% w stosunku do ubiegłego roku, nie licząc sprzedaży w ramach programu złomowania w 2010 roku.

W sumie sprzedaż w pierwszym kwartale bieżącego roku spadła o 8,7%, a prognozy przewidują, że w ciągu roku rynek zmniejszy się o 5% do 1,93 miliona sztuk. Jednak wolumen sprzedaży flotowej i biznesowej wzrósł zarówno w porównaniu z marcem, jak i pierwszym kwartałem ubiegłego roku, co świadczy o pewności siebie w biznesie, która powinna pomóc ustabilizować rynek w 2011 roku.

Jak dotąd w tym roku odnotowano najniższy średni poziom emisji CO2 dla nowych samochodów w historii! Zmniejszyła się ona o 3,4% do 140,3 g/km. Wzrost sprzedaży silników wysokoprężnych o 7,9% oraz udział samochodów napędzanych paliwami alternatywnymi w całym rynku wynoszący 1,4% dowodzi, że kierowcy kupują bardziej ekonomiczne pojazdy. Nie jest to szczególnie zaskakujące, jeśli weźmie się pod uwagę stale rosnące ceny paliw.

SMMT - The Society of Motor Manufacturers and Traders (Stowarzyszenie Producentów i Handlowców Samochodów) mówi: "Pomimo spadku w porównaniu z rokiem 2010, rynek pozostaje na dobrej drodze do spełnienia prognozy SMMT na ten rok, ponieważ kierowcy kupują coraz bardziej oszczędne i niskoemisyjne pojazdy w każdym segmencie".

Oczekuje się dalszego spadku rynku w drugim kwartale, a następnie jego stabilizacji i ożywienia w drugiej połowie roku.