Post

Przegląd SEAT-a Leona

 

Całkowicie nowy SEAT Leon nie jest może tak popularny jak jego kuzyni z Grupy VW, Volkswagen Golf, Audi A3 i Skoda Octavia, ale jeśli jesteś na rynku nowego rodzinnego hatchbacka, zdecydowanie warto go przetestować.

Jest to nie tylko najlepszy Leon, ale także wszechstronny samochód łączący w sobie styl, przystępną cenę, praktyczność, oszczędność i świetną dynamikę jazdy.

Zewnętrznie bardzo podobny do A3, jego pozostali rywale w tym gorąco dyskutowanym sektorze to Vauxhall Astra, Ford Focus i Renault Megane.

W cenie od 19 855 funtów jest dostępny z zestawem wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych, a także po raz pierwszy z hybrydowym napędem plug-in - dostępna jest również wersja kombi, jeśli potrzebujesz więcej miejsca.

Testowaliśmy średniej klasy hatchbacka FR wyposażonego w imponujący czterocylindrowy silnik 1.5 TSI (turbo benzyna) o mocy 128 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

Deklarowane zużycie paliwa wynosi 46,3-50,4 mil na godzinę, choć udało nam się uzyskać 58,7 mil na godzinę podczas jednej długiej podróży, składającej się głównie z dróg A i autostrad, głównie dzięki sprytnemu trybowi dezaktywacji 2-cylindrowego silnika podczas jazdy.

Ponownie, na papierze jest to dobre dla 0-62mph w 9,4 sekundy, ale czuje się szybciej. OK, to nadal nie jest hot hatch, ale SEAT nie udaje, że nim jest.

W rzeczywistości ten Leon ma gładki, wyrafinowany i czuły silnik, który wystarczy dla większości kierowców. Jeśli jednak masz duży przebieg, to oczywiście warto rozważyć diesla lub hybrydę typu plug-in.

Na tym dobre wiadomości się nie kończą. Skrzynia biegów działa płynnie, układ kierowniczy jest lekki i precyzyjny, a kierowca może wybrać jeden z trzech różnych trybów jazdy: Eco, Normal i Sport.

Ogólnie rzecz biorąc, jest to samochód, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Wygodny i przyjemny, z dobrą przyczepnością i niewielkim przechyłem nadwozia w szybszych zakrętach, jest odpowiednio zwinny i szybki w trybie Sport dla bardziej zapalonych kierowców.

Nowy Leon jest również znacznie lepszy we wnętrzu, gdzie jest teraz dużo miejsca w kabinie, z konkurencyjną pojemnością bagażnika 380 litrów i miejscem na tylnych siedzeniach dla dorosłych.

Standardowe wyposażenie podstawowych modeli SE obejmuje 8,0-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, 16-calowe felgi aluminiowe, system bezkluczykowego uruchamiania, dwa przednie porty USB, reflektory LED z automatyczną regulacją świateł drogowych oraz elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka.

W wersji SE Dynamic otrzymasz nawigację satelitarną, 10,3-calowy cyfrowy wyświetlacz kierowcy oraz 10-calowy centralny ekran dotykowy, przednie i tylne czujniki parkowania, przyciemniane tylne szyby oraz 17-calowe felgi.

Nasz bardziej sportowy samochód w specyfikacji FR został wyposażony w podwójne rury wydechowe, obniżone sportowe zawieszenie, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, trójstrefową klimatyzację, bezprzewodową tackę ładującą z przodu i dwa dodatkowe punkty USB dla pasażerów z tyłu.

Podoba nam się intuicyjny system infotainment, ale podobnie jak w najnowszym Golfie, zintegrowanie elementów sterujących temperaturami z ekranem dotykowym to krok za daleko - zwłaszcza w zimny poranek, kiedy chcemy jak najszybciej podkręcić ogrzewanie.

Leon generalnie jest dobrze zaprojektowany wewnątrz, a jakość jest dobra, ale nie wybitna. W kabinie znajduje się kilka miękkich w dotyku powierzchni, ale - jak można się spodziewać w bardziej przystępnym cenowo segmencie rynku - w dolnej części jest dużo twardego plastiku.

Jak można się spodziewać, Leon jest również bezpieczny, zdobywając maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Standardem jest autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB), a dostępne są również systemy wspomagające kierowcę, takie jak asystent utrzymywania się na pasie ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych i adaptacyjny tempomat.

Werdykt: Stylowy, całkowicie nowy SEAT Leon jest jednym z najbardziej udanych rodzinnych hatchbacków na rynku, oferując przystępną cenę, oszczędność, technologię, dopracowanie, przestrzeń i przyjemność z jazdy.

Więcej na: http://shine4car.pl