Specyfika przedniej autoszyby

Patrząc okiem laika na autoszyby wydawać, by się mogło, że nie jest to nic nadzwyczajnego w porównaniu ze zwykłymi szklanymi szybami okiennymi, lecz w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Szyby samochodowe, w szczególności czołowe, przednie, to skomplikowana konstrukcja składająca się z co najmniej kilku elementów. Tak zwane szyby klejone, to zespolone ze sobą za pomocą foli syntetycznej, co najmniej dwie warstwy szkła o podwyższonej wytrzymałości, gdzie ich konstrukcja ma zapobiec rozbiciu szyby w razie wypadku, stłuczenia na drobne elementy, będące zagrożeniem dla pasażerów. Szyby klejone przednie są ponadto wzmacniane na krawędziach zapobiegając ich kruszeniu lub pękaniu nadrukiem ceramicznym mającym również pełnić funkcję przyciemnienia. W przednich szybach samochodowych może być również zastosowane ogrzewanie za pomocą cieniuteńkich drucianych grzałek co poprawia komfort jazdy w okresie jesienno – zimowym, a także wczesnej wiosny. Szyba może mieć również różną barwę i różny stopień przyciemnienia.

Komentarze są zamknięte.